Take a bow

Don't tell me you're sorry, 'cause you're not

But you put on quite a show, really had me going
But now it's time to go,
curtain's finally closing
That was quite a show, very entertaining..
But it's over now
Go on and take a bow

I thought I saw your potential,
Guess that's what made me dumb.



Oerhört lättad. Känns som en hel del vikt på mina axlar försvunnit. Är glad att jag bestämde mig och tog steget tillslut. Gick bättre än jag trott - ingen dramatik, bara hejdå.
Gjorde allt jag kunde och mer därtill för dig och mig (oss existerar inte längre), tog ut styrka och energi som egentligen inte fanns, vilket jag i efterhand fick ett rejält bakslag för. Men kanske var värt det trots allt, för nu vet jag helt säkert att jag gjort rätt val.

Jag tänker verkligen inte kasta skit, varför skulle jag? Kan dock inte förneka att du sårat mig djupt och satt min tillit på spel. Frågar någon så tänker jag vara ärlig, det gäller även det som hände på nyår för ett år sedan. Jag har tagit dig i försvar under hela vårt förhållande. Det finns mycket du kunde gjort annorlunda, då kanske jag sluppit klistra ihop mig själv. Men det finns även saker jag kunde gjort annorlunda. Jag tänker inte längre förneka saker och ting. Men du var en del av mitt liv i flera år. Alla relationer har sina upp och nedgångar. Och alla gör misstag.

Vem vet, vi kanske stöter på varandra någon gång i framtiden. När nya och gamla sår har läkt och man har lämnat det förflutna bakom sig. När ilskan och frustrationen lagt sig. Då, ja då kanske vi kan prata med varandra med en liten bit av den tillit som en gång fanns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0