?

Gissa om jag blev förvånad när det damp ned ett brev från Försvarsmakten i brevlådan för några dagar sedan. Vad stog det i brevet då? Jo, det ska jag tala om för er;

"Pliktverket vill gärna träffa dig

I Pliktverkets webbaserade lämplighetsundersökning har du tidigare lämnat uppgifter om bland annat din hälsa, din fysik och dina intressen. Nu har vi utvärderat dina svar och vi bedömer att du har bra förutsättningar att tjänstgöra i Försvarsmakten.

Blablabla..

Vi vill gärna träffa dig på något av våra mönstringskontor."

När jag läste brevet första gången kändes det som att jag skulle pissa på mig av nervositet. Men hey, jag behöver ju inte ens göra lumpen om jag inte vill. Förut tyckte jag att det var ganska fånigt, men nu känns det som att jag håller på att ändra uppfattning. Varför inte liksom? Lumpen here I come!(?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0